48 UUR LANG 20% korting op alle eiwitshakes met code "PROTEIN20"
  • Home
  • Blogs
  • Wat is de beste eiwitshake voor vrouwen?

Wat is de beste eiwitshake voor vrouwen?

door Her Protein aan October 07, 2020

Een eiwitshake zorgt ervoor dat je in korte tijd veel eiwitten binnenkrijgt. Eitwit is een belangrijke bouwstof voor je lichaam. Het is nodig om je spieren, huid, botten en andere weefsels sterk en gezond te houden. Als je meer eiwitten gaat eten, bouw je spiermassa op en verbrand je sneller vet. Daarom is een eiwitshake een aanrader als je snel vet wilt verliezen en beter in je vel wilt zitten. Eiwitshakes zijn een aanvulling op een gezonde voeding, in combinatie met voldoende beweging.

Wat is de beste eiwitshake voor vrouwen.

Waarom moet ik als vrouw eiwitshakes gebruiken?

Eiwitshakes worden door veel vrouwen gebruikt bij het afvallen. Omdat je vetverbranding omhoog gaat, raak je sneller verlost van een buikje of vervelend vet op andere plekken. Vooral in combinatie met gezond eten, is dit een effectieve manier om overtollige kilo’s aan te pakken. Extra eiwit zorgt ook voor het spierherstel na het sporten. Bovendien zorgt een eiwitshake ervoor dat je minder snel honger krijgt. Dat komt, omdat je suikerspiegel veel gelijkmatiger blijft.

Wat is de beste eiwitshake voor vrouwen?

Vrouwen kunnen het beste kiezen voor plantaardige eiwitshakes. Deze poeders bevatten geen schadelijke toevoegingen en geen allergenen. Daarnaast zijn ze beter voor de spijsvertering en helpen ze het immuunsysteem te versterken. Ook zorgen ze voor een gezonde bloeddruk en vertragen ze het verouderingsproces. Voorbeelden van gezonde eiwitshakes voor vrouwen zijn erwten eiwitshakes en bruine rijst shakes. 

Wat zijn de voordelen van eiwitpoeder?

Eiwitpoeder heeft meerdere voordelen. In de eerste plaats is het goed voor je lichaam. Je spieren, huid en haren hebben eiwitten nodig om gezond te blijven. Daarnaast zorgt eiwitpoeder dat de vetverbranding wordt gestimuleerd. Het helpt dus om sneller af te vallen. Eiwitpoeder geeft je lang een vol gevoel, zodat je minder snel naar ongezonde snacks zult grijpen. Een eiwitshake is bovendien snel klaar te maken en gemakkelijk mee te nemen.

Eiwitshakes voor spieropbouw

Zeker als je intensief sport, krijgt je lichaam meer behoefte aan eiwitten. De hoeveelheid benodigde eiwitten hangt natuurlijk af van je lengte, gewicht, leeftijd en trainingsschema. Eiwitten of proteïne ondersteunen de groei van nieuwe spiercellen. Je ontwikkelt meer spiermassa, omdat de scheurtjes in het spierweefsel, die tijdens het sporten ontstaan, door de eiwitshake sneller herstellen.

Vegain protein voor vrouwen

Vegain protein is gemaakt van alleen plantaardige eiwitbronnen. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld hennep, rijst, soja, amarant of erwten. Deze worden geperst om de olie eruit te halen, gedroogd en vervolgens vermalen zodat er een poeder ontstaat. Soms is vega protein gemaakt van één specifieke eiwitbron. Andere poeders bestaan uit een mengsel van plantaardige eiwitbronnen. Alle overige stoffen zijn in de meeste gevallen biologisch en natuurlijk. Een goede vegain protein voor vrouwen bevat minimaal 50% eiwitten.

Hoeveel eiwitshakes moet ik drinken per dag?

Als je snel wilt afvallen, kan de verleiding groot zijn om meerdere eiwitshakes per dag te drinken. Ze geven je lange tijd energie en een vol gevoel. Je voelt je beter omdat je bloedsuikerspiegel veel minder schommelt. Eiwitshakes zijn erg gemakkelijk in het gebruik. Je neemt het poeder mee naar je werk, naar de sportschool of tijdens een dagje uit en hoeft het alleen maar te mengen met water. Hoeveel shakes je per dag kunt nemen, hangt af van je gewicht en de hoeveelheid beweging. Zo heeft iemand die nauwelijks beweegt maar 0,5 tot 1 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht per dag nodig, terwijl dat bij een intensieve sporter wel 2,5 gram is. Gebruik eiwitshakes op een gezonde manier. Het advies is om niet meer dan 3 eiwitshakes per dag te drinken.

Wanneer moet ik mijn eiwitshake nemen?

Een eiwitshake is geen vervanger van een gezonde maaltijd. Daarom is een gezond eetpatroon en het nemen van voldoende beweging zeker zo belangrijk. Het is goed om de eiwitshakes te verdelen over de dag en ze te drinken tijdens de maaltijd of direct na het sporten. Het ontbijt is een belangrijke maaltijd tijdens de dag. Als je het lastig vindt om eiwitrijke voedingsmiddelen als vlees of eieren te nemen tijdens het ontbijt, krijg je met een eiwitshake toch voldoende proteïne binnen. 

Waarom moet ik een eiwitshake nemen na het sporten?

Tijdens het sporten verbruik je veel energie en vraag je veel van je spieren. Er ontstaan kleine beschadigingen in het spierweefsel, die in rust moeten herstellen. Op dat moment gaat het lichaam aan de slag om het weefsel te repareren. Dat gebeurt zo grondig dat de spieren zelfs iets sterker worden dan daarvoor. Een eiwitshake ondersteunt dit herstelproces en stimuleert de groei van de spieren. Drink daarom na het sporten altijd een eiwitshake.

Hoe gebruik je eiwitpoeders?

Natuurlijk kun je met eiwitpoeders een shake maken, maar wist je dat je ze ook op een andere manier kunt gebruiken? Roer bijvoorbeeld een schepje door je yoghurt of kwark, of maak er pannenkoekbeslag mee. Op die manier gaan de eiwitshakes je niet vervelen en krijg je voldoende proteïne binnen. Wissel ook van tijd tot tijd eens van eiwitpoeder. Zo blijft je lichaam alert en dat helpt ook weer mee bij de vetverbranding.


Laat een reactie achter
TERUG NAAR BOVEN

Iemand kocht net

Product name

info info